Selasa, 29 Mac 2011

Dia tersenyum.....

'Auzubillahi Min Syaitan Ar Rajim....

Senyum..... 4 tahun telah berlalu sejak aku mula mengenali riak wajah itu. Masih terlintas hari pertama minggu taaruf pelajar Tamhidi Undang Undang. Pertama kali ku memahami konsep kelas tutorial. Tutorial Dua. Kita bertemu disini. Sebuah dimensi ciptaan manusia yang menghimpunkan aku dan dia. Tempat bermula angan angan kosongku yang berupa cinta kera. Walau tiada sebarang kenyataan jelas dari bibir itu, aku meletakkan harapan semoga dia adalah insan itu.


Dimensi kecilku Tutorial 2 Tamhidi


Hari ini, senyum itu mengunjungiku lagi, merona fikiran memikirkan. Bertubi tubi panahan syaitan menusuk iman. Sepetang ku memikirkan rasional pesona senyuman itu. Walau membuak buak rasa resah menghentam namun masih tumbuh sekelumit rasa indah palsu meleka. Seusai solat asar, bersegera aku ke pusat sukan.

Bertemankan sahabat setia, ku capai busur dan anak panah. Terus ke lapang sasar untuk beriadah. Semester ini aku dan sahabat setia diamanahkan untuk menubuhkan kelab memanah di USIM. Berbekalkan pengalaman dalam pertandingan, adik adik junior kulatih kuasuh. Dan aku dapati aktiviti memanah ini melatih ku untuk lebih fokus.


Junior siswa yang hadir untuk meraikan sunnah dalam beriadhah.



Tiga anak panah kulepas. Menghujam ke sasaran hampir hampir mengenai tengah tengah sasaran. Bersedia untuk melepaskan anak panah ke empat. Fokus. Namun terlintas senyum yang menghantui ku hari ini. Anak panah kulepas, jauh tersasar. ku tersenyum puas. Fahamlah aku rasional senyum yang kuterima pagi ini.

Senyumnya seorang dia menandakan akan tenangnya hatinya dan tiadalah dia merasakan akan hadir fitnah jika senyum itu dihadiahkan kepadaku. Tiadalah aku ini tempat dihati seorang dia. Dia tidak mempunyai sebarang keraguan akan status seorang aku. Maka hari ini, angan angan kosongku selama empat tahun menutup tirai. Tiadalah lagi sebarang harap yang akan ku lempiaskan keatas seorang dia.

Kubersyukur padamu ilahi, kerna telah engkau tarik sebuah fitnah yang menimpaku lama dahulu dek jahilnya aku mencari jalan cinta yang benar. Ya Allah, jika bukan dia jodohku, aku redha....

Rabbana hablana min azwajina wazurriyatina qurrata a'yun

6 comments:

adele berkata...

erkkk...biar betul..mcm ku kenal siapa gerangannya..adakah dia itu terkandung dalam gmbr di atas? Allah jualah yg tahu segalanya..semoga dipermudahkan..

Ahmad Ridhwan berkata...

Salam adilah,

tiadalah bersalahan untuk berperasaan demikian...

kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi. heh

Erma Fatiha berkata...

wow..heh..ini post cintun kah?

ecececey, ada udang di sebalik yi mi tomyam..=)

Ahmad Ridhwan berkata...

salam cik erma,

partial kot.....

Mohd Hazimin Harun berkata...

dah tau daaa..

Ahmad Ridhwan berkata...

tau tak pe.....

Type Speedtest

Typing Test Score

Visit the Typing Test and try!