Khamis, 29 Januari 2009

Obama , kawan @ lawan

Presiden baru US, Barrack Hussein Obama, telah memulakan satu era baru untuk America. Dia diishtiharkan sebagai pemimpin baru negara itu setelah memenangi pilihanraya yang telah diadakan pada tahun lepas. Kontroversi demi kontroversi menyelubungi penabalan presiden baru america ini. Agenda mereka masih diragui dunia. Slogan yang dibawanya kini berbunyi " America bukan musuh Islam" menjadi tanda tanya besar buat ummah.

President Iran, Mahmoud Ahmadin Nijad, turut memberi reaksi yang baik atas usul yang diutarakan oleh Obama untuk melakukan perubahan dalam polisi mereka terhadap Islam. Namun president negara shiah itu turut menuntut maaf dari america atas segala kesalahan yang telah mereka lakukan pada masa lampau. Beliau turut menyeru Obama untuk memberhentikan hubungan erat antara America dan Israel untuk tujuan itu.

Antara langkah positif yang diambil oleh Obama ialah dengan menutup Kem Tahanan Tentera di Guantanamo. Mungkinkah Obama adalah sinar baru untuk hubungan baik Islam dan America? Tetapi mengapa Al Jazeera enggan menyiarkan pita rakaman atau mengulas tentang ulasan obama kepada negara islam? Adakah Al Jazeera mengetahui agenda sebenar Obama? Atau adakah dia Mustafa Kamal Attartuk zaman milennia?

Allahu A'lam..-End-

2 comments:

Mohd Hazimin Harun berkata...

Obama sesekali tak akan menjadi titik temu bagi Islam-Barat.

Faktanya jelas. Obama=Yahudi=Zionis.

Tunggulah kedatangan Imam Mahdi...


Tegakkan khilafah!

Ahmad Ridhwan berkata...

janganlah anda menafikan hak al khaliq untuk mengurniakan hidayah kepada hambanya yang dikehendaki.

Type Speedtest

Typing Test Score

Visit the Typing Test and try!