Selasa, 30 Disember 2008

Imanku Oh Imanmu...



Diriwayatkan pada zaman Rasulullah, baginda bertanya kepada para sahabat yang mulia dengan sabdanya: Tahukah kalian siapakah mereka dari yang mempunyai iman yang paling baik dan paling istimewa?, Para sahabat lantas berfikir dan bersepakat menjawab: Sesungguhnya iman para malaikat adalah yang paling istimewa, Baginda menjawab: Kalian salah, iman para malaikat tidak istimewa kerana mereka telah diciptakan dengan tujuan untuk beribadah, dan mereka tidak akan sekali kali membantah segala suruhan Allah, dan telah dicabut dari mereka segala nafsu.



Para sahabat berfikir dan menjawab: Maka iman kamilah yang paling istimewa kerana kami paling dekat denganmu ya Rasulallah. Baginda bersabda: Kalian salah, iman kalian tidak istimewa kerana kalian dapat melihatku, jika terdapat kekeliruan, kalian akan melihat mukjizat dariku, maka iman kalian tidak istimewa. Akhirnya para sahabat tidak dapat mengagak golongan yang mempunyai iman yang lebih baik dari mereka dan bertanya kepada nabi tentang mereka. Baginda bersabda: Mereka adalah umatku yang beriman denganku dengan sebenar-benar iman pada akhir zaman nanti.







Sejenak terfikir, dimanakah tahap iman kita umat akhir zaman ini? Adakah ia lebih istimewa dari iman para sahabat dan para malaikat?. Sabda baginda mustahil dusta. Demikian penghormatan yang diberi baginda kepada kita umatnya yang zalim ini. Umat yang tidak menjaga matanya dari perkara yang haram. Umat yang memperlekehkan sunnah baginda. Umatnya yang menafikan kebenaran kalam tuhannya. Umat yang lemah tetapi sombong kepada penciptanya. Inilah kita....




Awal Muharram yang disambut pada 29 Disember lalu telah membawa kita kearah satu lembaran baru. Peluang yang diberikan kepada kita yang masih bernyawa untuk membuktikan kebenaran kalam nabi yang ditinggalkan kepada kita 1400 tahun yang lalu. Maka wahai kaum muslimin, ayuh bersama kita bangkit dan menentang segala ideologi barat yang hanya merosakkan kita. Bersama kita keluar dari belenggu sekularisme. Kita runtuhkan segala tembok yang menjadi pemisah antara kita. Ayuh kita pastikan kalimah Allahu Akbar terus tersebar, yang kan terus mewangi dan menarik hati hati yang tenang mencari cinta hakiki.






0 comments:

Type Speedtest

Typing Test Score

Visit the Typing Test and try!